Alla inlägg den 10 mars 2009

Av Balder - 10 mars 2009 21:33

Hej!

Nu har vi inte skrivit på några dar men min matte har haft mycket att göra på nätterna där hon jobbar och när hon väl vaknar på eftermiddagen så är hon som en zombie ;) Får försöka ta igen lite.

I helgen har jag varit med husse då, och det är rätt kul. Har ju träffat Elvis och jag kan säga att jag har snart växt om honom, hehe. Annars har det väl inte hänt så mycket....

...men...

Min lillhusse Herman ramlade för en stund sen i vår trappa. Vad var det jag har sagt hela tiden. DEN ÄR LIVSFARLIG!!! ...och den ska jag lära mig gå i??? Matte fixa i alla fall en ispåse att lägga på handen efter att ha kollat att han kunde röra handleden och fingrar. Men jag tyckte inte att det räckte med det så jag hoppa upp i lillhusses säng och lade huvudet över handen för att trösta. Sen fick jag slicka bort några tårar oxå. Jag ska ligga här hos honom nu en liten stund för att se till att han har det bra. Han e ju min lekkompis och sådana är till för att tröstas :)


Imorgon ska jag få min andra valpspruta... :( Hoppas att det går bra... Har ju aldrig varit på ett sånt ställe innan. Sist kom väl veterinären hem till Sara när vi fick våra sprutor. Efter det ska vi åka och köpa mer mat. Kan ju behövas eftersom man växer. 49 cm i manken nu (ja, matte tror det, men eftersom jag inte står helt still så vet man aldrig) och 19 kg tung. Kanske får nåt gott oxå när vi ändå är i affären ;) Förresten...är det nån som vet om man behöver nåt speciellt halsband och koppel till utställningar??? Kunde ju vara bra att köpa menar jag när vi ändå ska shoppa :)


Kramisar från Balder

Ovido - Quiz & Flashcards