Direktlänk till inlägg 23 april 2009

Nytt halsband :)

Av Balder - 23 april 2009 15:17

Hej hopp på er alla!

Igår var jag på valpkurs igen. Det är såååå kul. Jag märkte att nåt va på gång när matte tog fram min påse som vi har med på valpkursen. I den finns min vattenskål, en flaska vatten till mig, godis till mig, bajspåsar och så fika till husse o matte. När matte började plocka med påsen blev jag jätteglad och började hoppa och springa fram o tillbaka. Jag ville ju åka med en gång, hehe. Jag vet inte egentligen om jag tycker att kursen är så rolig, jo ibland är den det, men att träffa alla andra hundarna är jättekul...även fast vi inte får hälsa på varandra.

Vi började med att öva att jag skulle vara kvar hos matte medan husse gick en bra bit bort. Husse hade visat att han hade godis i handen, mums. Sen sa matte "marsch" och så skulle jag springa till husse. Detta klarade jag galant :) "stolt". Sen skulle jag springa tillbaka till matte och det klarade jag med utan problem. Matte o husse var nog lite oroliga att jag skulle springa till nån av dom andra hundarna men icke ;) Jag kan ju om jag bara vill, hihi...oftast vill jag ju inte.

Sen övade jag att gå i en åtta kring mattes ben och detta var jag skitbra på oxå...samma sak när vi skulle öva sicksack. Då gick matte framåt medan jag sicksackade mellan hennes ben. Det gick såååå bra förutom att jag höll på att välta matte då, och då är ju inte hon jättekort precis men man växer ju ;) hehehe.

Efter detta var det lite agilityträning...jag säger bara det...det är ju inget för stora hundar som mig. Vi övade slalom mellan pinnar och det funkade ju ganska bra men när dom tog fram tunneln då fegade jag ur. Det tyckte matte i alla fall men jag tycker nog mer att den var för liten för mig hehehe. Vi övade oxå på att gå och springa "fint" och det klarade jag när matte höll i tyglarna...det gick ju lite si o så när husse hade befälet haha. Nåja, jag har ju lite svårt med koncentrationen och tittar ju på vad dom andra gör hela tiden, medan min matte säger att alla andra hundar på kursen bara tittar på sina hussar eller mattar. Men man måste ju passa på. Husse o matte ser jag ju varenda dag och då är det ju roligare att titta på dom andra hundarna tycker jag ;)


Jag har fått ett nytt halsband nu oxå. Det är kanske lite stort än men jag växer i det. Det står "Balder" på det så nu kan alla se vad jag heter ;)

Matte beställde det på nätet (Vibri.com) och det ska va sådana halsband som e snälla mot halskotorna. Det är därför det är så brett. Man måttbeställer och så syr dom upp som man önskar. Det ser nästan ut som om jag har en polokrage, hehehe.

 Matte lär ju få beställa ett till i sinom tid :)


halsband

Visst e jag snygg ;) hehehehe


Tänkte bara säga oxå att det blir ingen Norgeresa för mig :( Vi har fått förhinder så det får väl bli en annan gång...Jag håller i alla fall tummarna för mina syskon och alla "släktingar som ska dit. LYCKA TILL!!!!


Kramar i massor

Balder

 
 
Ingen bild

Tove & Tjabo

2 maj 2009 11:06

Tjenare brorsan! Ville bara berätta att vi körde oxå lite agilityträning på kursen sist. Jag tyckte det var riktigt skoj. Fast roligast är ju fortfarande att försöka komma fram till de andra hundarna. Jag fick i alla fall busa lite med en pudeltjej, och Dexter, så matte tyckte att den här gången gick mycket bättre än de tidigare. Hoppas på lite mer bus nästa gång innan vi börjar. Ha en riktigt trevlig helg i det vackra vädret! Kram och nospuss från oss!

 
Åsa

Åsa

4 maj 2009 10:19

Hejsan svejsan:)

Får ju säga att det var ett snyggt halspand på en stilig kille som dig:)... Det är klart att allt annt runt omkring är roligt när man är på kurs, skratt.

Tänk, det dröjer inte sååå länge till för än matte eller husse kan stå rakt alls när du ska sick sacka mellan benen, skratt. Man växer ju så det knakar om det, hm:)

Ha det gott tills nästa gång och lycka till med kursen

Kramar Åsa

http://asanorberg

 
Frippe & Cash med matte

Frippe & Cash med matte

10 maj 2009 11:50

Haloj på er!!
Nu börjar det kännas bättre..
Har ni anmält er till Håbolund?? Vi är anmälda och klara, det skulle ju vara kul och se er. Eller kommer ni till Sara på träffen??
Vi tycker iallafall att halsbandet var snyggt.
Kram på er alla!!

http://frippe.bloggagratis.se

 
Far och bror med matte

Far och bror med matte

18 maj 2009 21:50

Haloooooo!!!
Har ni tagit blogg paus eller???
Saknar er. Jag vet att det är mycket att göra nu när våren/sommaren är här. Ni är saknade..
Skulle ni komma på valp träffen?? Snurrigt nu!!!
Kramen på er...

http://frippe.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Balder - 8 januari 2010 22:28

Tjena!   Hej på er. Jag måste berätta att jag är en stor kille nu. Jag har börjat lyfta på benet när jag är ute och kissar. Och på promenaderna ska jag kissa på ALLA ställen som andra hundar har kissat på.Det började med att jag bara lyfte ena ta...

Av Balder - 15 december 2009 19:17

Hej!!!!   Nu är det verkligen på tiden att uppdatera! Igår fyllde jag och mina syskon 1 år    Matte och husse berättade för mig hur glada dom blev när dom fick veta att min mamma Vilda hade fått små bebisar och hur dom längtade efter mig  . I...

Av Balder - 16 augusti 2009 14:04

Hej på er... Om ni undrar vart jag tagit vägen så har jag bara en sak att säga: lat matte!! I sommar har vi faktiskt bara varit hemma i vårat hus. Jag har spelat en del fotboll förstås när det varit bra väder ;) Min husse har målat om vårat uthus sam...

Av Balder - 2 juni 2009 19:17

Halloj allihopa!   Kan bara säga att igår var jag jääääättetrött! Inte så konstigt efter att ha åkt så långt och träffat så många hundar. Igår morse när jag gick upp ville jag bara gå ut o kissa o sen gå o lägga mig igen. Det serverades mat men det s...

Av Balder - 1 juni 2009 12:26

Hej Hej allihop det var längesedan! Min matte har jobbat alldeles för mycket nu så hon har inte orkat uppdatera bloggen...hon har inte ens orkat kommentera bloggkompisars bloggar...morr! Ja,ja, men nu ska jag berätta vad som hände i helgen. Vi var på...

Ovido - Quiz & Flashcards