Alla inlägg den 5 mars 2009

Av Balder - 5 mars 2009 13:48

Tjena!

Idag var jag piggelin kl sju så matte fick gå upp med mig trots att familjen hade sovmorgon. Jag gick ut, gjorde det jag skulle sen fick jag mat. Det är ju gott med mat och så, men det är mycket roligare om matte står bredvid mig eller ännu hellre matar mig. Då viftar jag på svansen så det står härliga till :) Efter maten ville jag sova igen. Jag är såååå morgontrött egentligen. Sagt och gjort. När de övriga i familjen hade gått gick vi upp och lade oss igen. Vi sov till elva. Ja, jag hade kunnat sova mycket längre men matte tyckte att det var nog. Hon skulle ju fixa o förbereda maten till mig. Jag följde motvilligt med ner på nedervåningen. Jag gäspade vet inte hur många gånger. Men det tar ju en timme för maten att bli klar så då var det dags för mysstund i soffan. Efter att jag ätit kom husse hem och åt lunch med oss :) Han hade med sig några mattor som vi ska lägga i trappan så att jag kanske lär mig att gå ner själv. Matte orkar snart inte bära mig. Hon säger att hon märker skillnad för varje dag som går. Jag å andra sidan tycker det är bra att hon får bära mig så att hon får träna lite ;) Förresten ska väl inte detta komma som en överraskning. Hon visste ju att jag skulle bli stor. Får se hur det går när jag väger

70-80 kg...risken är väl att om jag inte kan gå i trappor då så får jag väl slafa på nedervåningen...helt själv... :(  Nä, det är nog bäst att jag lär mig det här.


Matte säger ju att vi kanske ska åka till Norge på utställning men hon har inte fått nån bekräftelse på hotellbokningen än. Hoppas, hoppas att den kommer snart. Vill ju så gärna träffa mamma Vilda, pappa Frippe, brorsan Cash och systrarna Nova och Cola. Tänk vad vi kommer att busa då ;)

Detta är oxå min mattes sista lediga dag. Imorgon börjar hon på sitt vanliga schema. Undrar hur trött hon kommer att vara då??? Husse får ju oxå vänja sig att gå ut med mig på natten eftersom matte är borta.  ÄVEN när han ska jobba ;)

Nä, nu MÅSTE verkligen min matte städa...hon har inte tid att skriva åt mig mer.


Kärleksbett från Balder

Ovido - Quiz & Flashcards