Direktlänk till inlägg 8 januari 2010

Stor kille!!

Av Balder - 8 januari 2010 22:28

Tjena!

 

Hej på er. Jag måste berätta att jag är en stor kille nu. Jag har börjat lyfta på benet när jag är ute och kissar. Och på promenaderna ska jag kissa på ALLA ställen som andra hundar har kissat på.Det började med att jag bara lyfte ena tassen från marken lite lite grann. Men nu...HA...lyfter jag benet ordentligt. Jag måste medge att det är ganska praktiskt. Innan när jag tjejkissade...brukade jag kissa på mina framben och det var ju inget vidare. Så jag är ganska så nöjd med att jag blivit stor hehehehehe. Men min matte kallar mig tonårsmonster. Det är för att jag skäller på alla hundar när jag går förbi...men man måste väl få visa att man e störst bäst och vackrast. Detta har dock straffat sig eftersom jag numera har fått på mig ett tråkigt halsband som gör att jag går jättefint...eller nästan alltid i alla fall....Jag snor runt ibland med det på, men matte kan hålla mig. Så jag antar att hon gillar det, så jag lär inte slippa undan.

 

Idag var matte o husse på My Dog mässan i Göteborg! Hon hade kollat på andra grandisar!!! Skulle det inte duga med mig eller???? Sen var hon ju som galen för hon sa att hon hade träffat SÅÅÅÅÅÅÅÅ SÖÖÖÖTA frallor. Jag trodde det var såna man åt till frukost!!! Men icke...det var små plattnosade hundar som hon hade fått massor av pussar av...hmmmmm. Men jag är INTE svartsjuk...inte alls!!! Nu kommer lite blandade bilder som hon har tagit...mest på MIG då förstås.

 

     

 

       

 
 
Ingen bild

Tove & Tjabo

10 januari 2010 09:33

Hihi... kan allt berätta att jag oxå har lärt mig att lyfta på benet när jag kissar... fast är det plan mark blir det oftast automatiskt en tjejkiss :) Ja, dessa halsband och grimmor som ska få oss att gå fint... du kan hälsa din matte att när man har haft den ett tag lär man sig att dra precis lika mycket i den som om man vore utan *fniss*... matte läser numera Ceasar Millan böckerna. Du ska bara höra henne!! Åh, han är så bra och själklart ska man göra si och så... Hon har t o m börjat gå rakryggad på våra promenader (ska vara så enl Ceasar)... *fnys* och hon tror att det ska hjälpa om vi möter en annan hund!! NOT!! Nåväl, det är väl bäst att de får hålla på... Schyssta bilder på dig förresten... På den sista är vi ruggigt lika måste jag säga :) Ha det gott, så hörs vi!! Nospuss från mig!

 
Ingen bild

Wille

21 januari 2010 00:08

Ahh en till häftig bloggare ! Ville bara berätta att jag har inte kommit riktigt så långt som du med benlyftandet, men jag tränar och tränar och tränar. Men det är svårt med balansen ibland. Idag t ex så försökte jag på en lätt lutande snökulle, men jag lyfte på fel ben och rullade nedför istället. Uff va klumpigt. Blev lite sur för matte skrattade åt mig. Dumma henne. Nästa promenix, då gjorde jag det bättre - riktigt snyggt om en får säga det själv !

 
Ingen bild

Balder i Göteborg

1 mars 2010 16:20

Sinnes va sjukt, er Balder är IDENTISK med min Balöder, fast när han va yngre! Jag var tvungen att bläddra ner för att se om de inte va min hund! Hur fin som helst!

 
Åsa

Åsa

30 mars 2010 02:03

Hejsan Balder:)

Det var ett tag sedan jag var här inne och kollade på din sida... Måste hålla med om att du har blivit en riktigt stilig kille:) Stor och stilig... Roligt att läsa om allt du lär dig. Lycka till

Kramen

http://asanorberg

 
Becca & Olga

Becca & Olga

26 maj 2010 14:31

Stor kille!! Minst sagt! Fin är han också!
Bilden när han har huvudet på bordet är ju supersööt! :D

http://www.sweetolga.blogg.se

 
Cash!

Cash!

4 januari 2011 16:02

Hejsan bror!
Nu är det snart ett år sedan du var in här med en uppdatering! Hur är det med er där nere? Kramen från bror!

http://frippe.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Balder - 15 december 2009 19:17

Hej!!!!   Nu är det verkligen på tiden att uppdatera! Igår fyllde jag och mina syskon 1 år    Matte och husse berättade för mig hur glada dom blev när dom fick veta att min mamma Vilda hade fått små bebisar och hur dom längtade efter mig  . I...

Av Balder - 16 augusti 2009 14:04

Hej på er... Om ni undrar vart jag tagit vägen så har jag bara en sak att säga: lat matte!! I sommar har vi faktiskt bara varit hemma i vårat hus. Jag har spelat en del fotboll förstås när det varit bra väder ;) Min husse har målat om vårat uthus sam...

Av Balder - 2 juni 2009 19:17

Halloj allihopa!   Kan bara säga att igår var jag jääääättetrött! Inte så konstigt efter att ha åkt så långt och träffat så många hundar. Igår morse när jag gick upp ville jag bara gå ut o kissa o sen gå o lägga mig igen. Det serverades mat men det s...

Av Balder - 1 juni 2009 12:26

Hej Hej allihop det var längesedan! Min matte har jobbat alldeles för mycket nu så hon har inte orkat uppdatera bloggen...hon har inte ens orkat kommentera bloggkompisars bloggar...morr! Ja,ja, men nu ska jag berätta vad som hände i helgen. Vi var på...

Av Balder - 23 april 2009 15:17

Hej hopp på er alla! Igår var jag på valpkurs igen. Det är såååå kul. Jag märkte att nåt va på gång när matte tog fram min påse som vi har med på valpkursen. I den finns min vattenskål, en flaska vatten till mig, godis till mig, bajspåsar och så fika...

Ovido - Quiz & Flashcards